You are strong!

Vægttab

Tips & tricks til et vægttab

Vi vil her starte med det helt basale, som omhandler hvordan opnår man egentlig et vægttab?
Kalorieunderskud! The one and only way to lose weight.
Taber du dig ikke, så spiser du ganske enkelt bare for meget mad, længere er den faktisk ikke.

Tips og tricks til at spise mindre mad og et effektivt vægttab.

  • Spis din mad på en mindre tallerken end du plejer. Dette vil få din portion til at syne af mere ift. hvis du bruger en større tallerken til samme mængde mad.

 

  • Spis din skyr, havregryn, yoghurt m.m. med en teske i stedet for en spiseske. Jeg bruger personligt selv dette trick når jeg skal tabe mig/cutte, da jeg med en spiseske på 5-6 mundfulde nemt kan spise 2-300g skyr. Hvis jeg derimod bruger en teske, ja så bliver de 5-6 mundfulde i stedet til +25.

 

  • Du vil med fordel kunne undgå kalorietunge fødevarer, såsom nødder, avocado og mørk chokolade. Noget som også indeholder mange kalorier, det er tørrede frugter, hvor f.eks. 100g normal banan indeholder 88 kalorier, hvorimod tørrede banan i skiver indeholder 522 kalorier pr. 100g. 

Kalorier på normal frugt vs. tørret frugt

 

  • Bevæg dig mere. Dette kan være på cardiomaskinerne nede i fitnesscenteret eller blot gå- og cykelture, stå af stoppestedet før ved brug af off. transport og andre måder du evt. selv kan få implementeret mere bevægelse i din hverdag.

 

  • Må du få sodavand, dressing og pizza? Ja selvfølgelig må du det! Og endda alle tre ting på én gang! :o. Køb light sodavand, f.eks. Pepsi Max, køb din Creme Fraiche dressing som light udgave og lav din pizza selv med kalorielette fødevarer. Der findes endda mange dressinger, som er nærmest helt kaloriefrie, 0-5kcal pr. 100g.

 

Skriv et svar